PitaPata Cat tickers

Bu Blogda Ara

30 Nisan 2010 Cuma

Yunan Adaları Macerası

Evett artık taşındık yerleştik ve bugunden itibaren blogumla ilgilenmeye başlıyorum.Dinlenme maksatıyla annemle 4 günlük yunan adaları seyahatine çıktık.Ve sizlere keyifli seyahatimden bahsetmek istedim.Turumuz Kuşadası kakışlı Patmos-Girit-Santorini-Atina-Mikanos u içeriyordu.Gemi yunan asıllı 4yıldızlı otel konforuna sahipti.10türk yolcu vardı.Diğer turistler newyork,filipinlinli,hintli,fransız,italyan,japonlardı.Gemi personelide dünyanın çeşitli yerlerindendi.Yemeklerr şahaneydii kilo bilee aldım=).Hiç aç kalmadık ve turistlerde özellikle japonlar çok şeker insanlardı.Hepsi İstanbulu çok sevdiklerinden bahsettiler.İlk durağımız patmostu.Patmos dini bir ada olmasına rağmen çok sevdik.Ara sokaklarda çok ucuza uzolar bulabilceğimiz dükkanları keyifle 4 saat içinde gezdik.Çok şirin mavi tahta sandalyelerin üzerinde Yunanistan 'ın meşhur frapesini yudumladık.Bu arada hergün gemide ayrı bir aktivite oluyordu insanın canı sıkılması imkansız.Yunan insanlarını hiç bu kadar sıcacık olcağını tahminn edemezdim.Türk olduğumu duyunca hepsii okadar içten sıcak davrandılarki anlatamam.Hepsi çok duygulandı Türkiye den geldiğimi duyunca.Ve ertesi günkü ilk durağımız Girit oldu.Girit baya büyük bir adaydı.Fakat pazar gününe denk gelmesi nedeniyle bazı dükkanlar kapalıdı.Ve akşamüstü ise dünyanın en romantik adalarından biri Santorini ye vardık.Santorini balayı için gidilebilecek en güzel yerlerden biri.Adaya teleferik,eşek ve merdivenle inip çıkılananiliyor(merdiven 45 dk inmek veya çıkmak sürüyor).Bu yüzden o dimdiikk teleferiği tercih ettik.Manzara şahaneydi.Adanın dar sokaklarında dolaştık.Ve güneşin batışındada şaraplarımızı yudumladık.Bir daha bu adaya gelip bu sefer uzun süre kalmak çok isterim.Cruise turları çok rahat olmasına rağmen adalarda kısıtlı zaman verildiğinden bu yüzden üzücü.Bir daha gidip doya doya küçük butik otellerde kalıp keyfini çıkarmak istiyorum.Ve ertesii günkü durağımız Atina oldu.Gemi Pire Limanı yerine Lavrio denilen bir limana yanaştı.Krizde olduklarından dolayı Pire limanını yardım amaçlı Çinliler kiralamışlar.Bu nedenle otobüsle limandan 1 buçuksaat sürdü atinaya gitmemiz.Zaman az kaldı diye 1 saat sürebildi Atina yı gezmemiz:(Kesinlikle Atina ya bir daha otobüsle gitmeyi düşünüyorum.Atina da heryerde çok şık cafeler,frape satan yerler vardı.Aynı bizim gibi sokaklarda simit satan satıcılar.Her evin balkonlarınde birbirinden güzel çiçekler.Çok düzenli bir şehir.Keşke daha fazla Atina da kalabilseydik diye gemimize doğru yola çıktık.Gemimiz 1:30 da Mikanosa doğru hareket edicekti.Saat 2:00 oldu hala hareket etmedi.Dedik sorun ne .Gemi karaya oturmuş meğer=).O limana ilk kez gelindiğinden dolayı meğer çok sığmış.Saat 4:00 oldu halaa hareket etmedi devamlı edicekedicek deniliyor.Bu arada bizim mikanos planıda alt üst oldu tabi.Neyse uyuduk.Kalktık halaaa biz aynı limandayız.Römorklarda çekememiş.Gemi personelleri ismimizi aldılar gemi kalkamıyor uçakla sizi yollıuacağız diye.Annem ve ben uçağa her binişimizde panik oluyoruz diye stressiz seyahat geçirmek için gemiyi tercih etmiştik.Uçak biletlerimiz tam ayarlandı.Bi baktık gemiii kalktıı=).Fazladan 1 gün daha seyahatimiz uzamış oldu ama mikanosa gidemedik tabi yine:(.Ve gemi kalktıktan 1 saat sonra dalga başlamazmıııı!!!Ama öyle böyle değil.Yürünmüyor bile.Herkes koridorlarda demirlere tutunuyor.Odalarda çekmeçeler kendiliğinden açılıp kapanıyor.Bütün herkes çıkarıyor.Hiç yemeğe bile inemedik.Batıcaz herhalde dedim.9 saat boyunca herkes ağlaya zırlaya Kuşadasına vardıkkk=).Herşeyee rağmenn çok zevkli,güzel bir seyahat oldu.Ve bir kaç resimleri sizinle paylaşmak istedim.Hepinize sevgiler..